Halaman

Rabu, 10 November 2010




Bismillahirrahmanirrahim..
Alhamdulillah,baru-baru ini usrah dihadiri 7 orang muslimat.Sebagai naqibah,saya harus bagi tazkirah dan sedikit motivasi kepada akhawat dan adik2 yang tersayang.Ya Allah..

Hari ni taknak berucap panjang sebab nampak gayanya akhawat semuanya tidak begitu bersemangat dan letih.Saya sengaja mulakan usrah dan memasukkan sedikit pertanyaan yang dapat menghiburkan hati serta melakar senyuman di bibir akhawat.Gedebar juga semasa menyampaikan ucapan.Akhawat pandang lain macam je..


Tiba2 terdampar pula di fikiran saya bahawa tidak mengapalah walaupun dengan pelbagai dugaan dan cubaan yang datang sepanjang usrah dijalankan saya sentiasa akan bersama dengan mereka dengan niat di hati ingin meneruskan perjuangan kekasih Allah dan junjungan kita,Rasulullah SAW kerana ALLAH SWT.


Ya ALLAH..Tabahkanlah hatiku dalam meneruskan perjuangan ini..redhailah segala urusanku,urusan sahabat2ku,kenalan2,guru2ku,ibubapaku,keluargaku,muslimin & muslimat dalam menhgharungi cubaan,dugaan dariMU..

Alhamdulillah,walaupun tidak ramai yang menghadiri usrah..namun hati ini terasa sangat bersyukur kerana ada juga antara ramai2 ikhwan,akhawat di madrasah yang benar2 cinta akan AL-KHALIQ.Ya ALLAH...

ALLAH,Aku takut aku tidak buat apa yang telahku ucapkan kepada sahabat2ku ini..
Diri ini terasa benar2 bersalah kerana satu persoalan yang besar sering menjelma di fikiran(Adakah aku ini buat apa yang aku suruh orang lain buat???).

Teringat pula seksaan yang ditimpakan kepada orang2 yang berdusta dan mengajak orang lain berbuat kebaikan sedangkan diri sendiri tidak membuatnya..YA ALLAH..,bantulah aku.,aku takut dengan seksaanMU...Wallahualam.Sebagai seorang hamba ALLAH yang tidak lepas meakukan kesalahan.sentiasalah bermuhasabah diri untuk mendapat cinta yang sejati iaitu cinta ALLAH SWT.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan